Dijital Pazarlamada Yeni Engel!
Google’ın önümüzdeki yılın başlarında Chrome kullanıcılarının %1’ini Privacy Sandbox’a geçirmeyi planlamasıyla reklamcılık sektörü son on yılın en önemli değişikliklerinden birine yaklaşıyor.
Ancak pazarlamacılar üçüncü taraf çerezlerinin kullanımdan kaldırılmasına hâlâ hazırlıklı değil. Adform tarafından YouGov’a yaptırılan yeni bir ankete katılanların neredeyse yarısı, üçüncü taraf çerezlerinin yerini alacak bir çözüm bulmanın gelecekteki başarı için kritik önem taşıdığına inanıyor. Ancak, yalnızca %33’ü bunların kaldırılması için iyi hazırlandıklarını düşünüyor.
Hemen parantez açalım [Üçüncü taraf çerezi nedir?]
Üçüncü taraf çerezi, kullanıcının cihazına (bilgisayar, cep telefonu veya tablet) kullanıcının ziyaret ettiği etki alanı dışındaki bir web sitesi tarafından yerleştirilen bir çerezdir.
Üçüncü taraf çerezleri en sık çevrimiçi reklamcılık için kullanılır. Bu çerezler kullanıcının tarama geçmişini ve faaliyetlerini izler, böylece ürün ve hizmetler için kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilirler. Örneğin, bir kullanıcı parti dekoru araması yaparsa, ekranında birden fazla web sitesinde, özellikle de Facebook gibi sosyal medya web sitelerinde parti dekoru reklamları çıkabilir. Kullanıcı şu anda bu reklamları görüyor çünkü web tarayıcısı bir üçüncü taraf çerezi depoladı ve bu bilgileri onlara hedefli reklamlar göndermek için kullanıyor.
Birleşik Krallık’ta 331 pazarlamacının katıldığı araştırma, sektörün yakın zamanda yüzleşmesi gereken değişiklikleri çarpıcı bir şekilde hatırlatıyor. Çözüm bulmanın önemli olduğunun anlaşılmasına rağmen, yalnızca %36’sı üçüncü taraf çerezlerinin yerini alacak çözümlerden tam olarak haberdar olduğunu belirtiyor.
Pazarlamacılar dijital etkinlik harcamaları konusunda kime güvenecekleri konusunda da kararsız; %50’si duvarlarla çevrili bahçelerin şeffaf olmadığına inanıyor.
“Google’ın bunu birçok kez ertelediği düşünüldüğünde, pazarlamacıların hazırlanmaları için yeterli zaman vardı. Hala geride kalan çoğunluk için, harcamalarının efektif olmalarını ve anlamlı çıktılara sahip olunması istiyorlarsa, doğru uzmanlığa sahip şeffaf ortaklarla çalışmaya odaklanmaları gerekiyor.”
Kaynak: MarketingTech