Ekonomik Daralma ile Tüketicilerin Perakende Seçim Tercihleri Değişiyor!
Ekonomik daralma ile birlikte yapılan araştırma sonuçları da gösteriyor ki tüketici davranışlarında yeni bir döneme giriyoruz. Sadakat ve bağlılık uzmanı Ello Group’un yeni araştırması, neredeyse her beş tüketiciden birinin, alışveriş yaparken kendilerine ekonomik avantaj sağlayabilecek gerçek indirimler sunulması veya farklı ürün ve hizmetleri alırken avantaj sağlayan uygulamalar olması halinde perakendecilere daha fazla güveneceğini ortaya koydu.
İngiltere’de yapılan araştırmaya göre tüketicilerin sadece %8’i şu anda alışveriş yaptıkları perakendecilere sadıkken; beşte ikiden fazlası (%41) şu anda markalara sadık olmadıklarını söylüyor. Her altı kişiden biri (%14) de artan fiyatlar nedeniyle son altı ay içinde moda gibi sektörlerdeki harcamalarını azalttıkları görülüyor.
Birleşik Krallık’taki 1.000 tüketicinin katıldığı araştırma ayrıca indirim ve fırsatların, tüketicilerin uzun vadede bir perakendeciden alışveriş yapıp yapmamaya karar verirken en önemli üç faktör arasında yer aldığını ve fiyat ve kaliteden sonra geldiğini ortaya koydu. Her on tüketiciden biri (%11), perakendecilerin dışarıda yemek, yiyecek ve içecek ya da seyahat ve eğlence gibi diğer alanlarda maliyet tasarrufu yapmalarına yardımcı olacak kampanyalar olması halinde sadık kalacaklarını belirtmiştir. Bu durum, marka işbirliklerinin çok daha yoğun yaşanacağı bir dönemi işaret ediyor.
Kısacası içinde bulunduğumuz maliyet bilincine sahip iklimde, tüketiciler gelirlerini nereye harcadıklarına daha dikkatli bakmaya veya küçülmeye ya da alışverişlerinde ek değer kazanma fırsatları aramaya zorlanıyor. Herhangi bir perakendeci ana hizmetlerinin yanında marka iş birlikleri ile farklı indirim fırsatlarını sunuyor olması marka sadakatini direkt etkileyen bir durum haline geldi.