Influencer Pazarındaki Reklam Harcamaları 2017’den Bugüne %400 Arttı
OnlyAccounts.io tarafından sunulan verilere göre, markalar son beş yılda influencer reklamları için 90 milyar dolar harcadı.
Pazarlamacılar influencer reklamcılığını etkili olduğu için kullanıyor. Influencer’lar ve takipçileri arasındaki güçlü bağ, marka bilinirliğini artırmalarına, erişimi, trafiği ve satışları artırmalarına ve etkileşimi geliştirmelerine yardımcı oluyor. Aynı zamanda, hassas hedefleme ve performans izleme, her kampanya için daha yüksek bir yatırım getirisi sağlıyor. 2023 yılı Influencer Pazarlama Durum raporuna göre, reklam yatırımı yapan markaların yaklaşık %40’ının influencer ile çalıştığını gösterdi.
Bütçelerin hızla büyümesi ve pazarlamacıların güçlü geri dönüşler ve artan müşteri güveni görmesiyle birlikte, bu tür reklamlara yapılan toplam reklam harcamaları son beş yılda hızla arttı. Statista tarafından yapılan bir araştırmaya göre, markalar ve şirketler 2017 yılında influencer reklamcılığına yaklaşık 6 milyar dolar harcadı. Üç yıl sonra bu rakam 16 milyar doların üzerine çıktı. İstatistiklere göre 2021 yılı, influencer reklamlarına yapılan yıllık harcamanın neredeyse %40’lık bir artışla 22,3 milyar dolara yükselmesiyle yıldan yıla en büyük büyümenin görüldüğü yıl oldu.
Geçen yıl, pazar büyümesinin yavaşlamasına rağmen şirketler ve markalar 26,3 milyar dolar daha harcadı. Statista bu rakamın 2023’te %17 artışla 30,8 milyar dolara ulaşmasını ve 2017’den bu yana %400’lük devasa bir artış göstermesini bekliyor. 2027 yılına kadar influencer pazarındaki toplam reklam harcamaları neredeyse 48 milyar dolara ulaşacak.
Çin, ABD ve Birleşik Krallık Markaları Toplam Reklam Harcamalarının Üçte İkisini Yapıyor
Dünya çapında markalar ürün ve hizmetlerini tanıtmak için influencer reklamlarını kullansa da, reklam harcamalarının çoğu yalnızca üç ülkeden geliyor. Dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen influencer reklam pazarı olan Çin, toplam reklam harcamalarında en büyük paya sahip. Çinli markalar 2017 ve 2022 yılları arasında bu tür reklamlar için 49 milyar dolar harcayarak diğer tüm ülkelerden çok daha fazla harcama yaptı. Statista, bu rakamın 2023 yılında 16,7 milyar dolar daha artmasını bekliyor.
Küresel olarak en büyük ikinci pazar olan ABD influencer reklam pazarındaki toplam reklam harcamalarının, markaların son beş yılda 15,7 milyar dolar harcamasının ardından 2023 yılında yaklaşık 5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Birleşik Krallık, beş yıllık harcamada 2,8 milyar $ ve bu yıl beklenen 1 milyar $ değerindeki influencer reklamlarıyla onu takip ediyor.
İstatistikler, üç ülkenin influencer reklamcılık sektöründeki toplam reklam harcamalarının üçte ikisini oluşturduğunu gösteriyor.
#Influencer #Marketing #Pazarlama #Markabeyi #Brander