Öğrenci ve Yeni Mezunların Ücretli Üyeliklerle İmtihanı!
UNIDAYS tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre her 5 öğrenciden 3’ü reklam destekli abonelikleri tercih ediyor!
Ekonomik daralma hem ülkemizi hem de dünyayı etkilemeye devam ediyor. Hizmet alımlarında, dijital yayınlarda bireyler ev aboneliklerini azaltma eğilimine girmişken, öğrenciler yayın/içerik sağlayan platformlara bağımlı durumdalar. Öyle ki Z kuşağı için müzik, film, dizi gibi yayın akışı içeren platformlar yaşam tarzlarının temelini oluşturuyor. Öğrencilerin ve yeni mezunların tasarrufu keşfetmelerini sağlayan Z Kuşağı etkileşim ağı UNiDAYS tarafından yapılan araştırmaya dayanan raporda Öğrencilerde başlayan yeni eğilime göre bütçe dostu fiyatlandırma için reklamsız içerikten fedakarlık ederek daha uygun maliyetli abonelik için reklam içeren hizmet modeline hazır olduklarını gösteriyor.
Makul bir fiyata düzenli, ilgili ve kişiselleştirilmiş TV, film ve müzik içeriği öğrencilerin sadakatinin temelini oluşturuyor. Bu yılın başlarında Birleşik Krallık, ABD ve Avustralya’da ankete katılan üç binden fazla öğrencinin 10’da dokuzu (%88) bir yayın hizmeti seçerken en önemli faktörlerden biri olarak içerik kullanılabilirliğini gösterdi. İkinci sırada ise yayın kalitesi (%58), kullanıcı deneyimi (%41) ve yorumlar (%19) geliyor.
Öğrencilerin %93’ü için yayın hizmetlerini seçerken göz önünde tutulan en önemli faktör fiyat. Aylık ortalama 11,20 £ / 370 TL harcayan ve yıllık abonelikler yerine daha yönetilebilir aylık ödemeleri tercih eden Z kuşağı, maliyetleri dengeleme konusunda gerçekçi. % 60’ı reklam destekli yayınlara, %40’ı ise reklamsız modellere yöneldiğinden, markaların uzun vadeli sadakat için kısa vadeli kazançlara yeniden odaklanması gerekiyor.
Reklam katmanlama modelleri
“UNiDAYS teknoloji kategorisi lideri Juandré Bekker, “Reklam sarkacı sallanırken, kesenin ağzı daha gevşek olanlar için reklam destekli ve reklamsız modellerin bir karışımını yakalamak çok önemli. Bulgularımıza göre, fiyatlandırma piramitlerinin yanı sıra kullanıcıların reklamları nasıl ve ne zaman görüntüleyeceklerine karar vermelerine olanak tanıyan özelleştirilebilir reklam deneyimleri de gündemin ilk sıralarında yer almalı.”
Son derece rekabetçi yayıncılık sektöründe, kişiselleştirme kadranını yükselten ve öğrencilerin kademeli abonelikler, kısa reklam yayın süreleri ve rahatsız edici olmayan reklam yerleşimi konusundaki iştahını doyuran sağlayıcılar daha iyi performans gösterecek. Henüz erken olsa da Netflix, reklam destekli seçeneğinin ilk altı ayda beş milyon kişi tarafından kullanıldığını bildirerek kavram kanıtı sunuyor.
Heyecan verici bütçe dostu içerik sadakati artırıyor
Bekker, “Markalar için en olumlu çıkarım, Z kuşağının sevdikleri şeylere bağlı kalmasıdır,” diye ekledi. “Bir platform seçtiklerinde, beş kişiden dördü kaliteli içeriği makul bir fiyata sunduğu sürece bu platformda kalacaktır. Ancak kalmalarını sağlamak, toplu tekliflerden çok daha fazlasına bağlı.”
Yayın devleri Netflix, Amazon Prime ve Apple TV, eski içerikler nedeniyle kullanımda yaklaşık %40’lık düşüşler yaşadı. Platformların artık sadece kapsamlı bir içerik havuzuna sahip olması yeterli değil. Bu nesil daha fazlasını talep ediyor; bu da kendilerine ve deneyimlerine hitap eden daha taze, daha yeni içerik sunulması zorunluluğu anlamına geliyor.
Kişiselleştirme, bireyci Z kuşağı tarafından ödüllendiriliyor
Güçlü veri analizi, yapay zeka algoritması ve alternatif kategorileri sayesinde Netflix’in sunduğu rakipsiz kişiselleştirme düzeyi, düşüşler ne olursa olsun, benzersiz şekilde hedeflenmiş içerik önerilerinin hala diğer tüm izleme platformlarından daha fazla öğrenci çektiği anlamına geliyor. Aslında, şifre paylaşımıyla ilgili son tartışmalara rağmen, katılımcıların %85’i Amazon Prime Video (%59) ve Disney+ (%56) ile karşılaştırıldığında Netflix’i her ay kullandığını bildiriyor.
Müzik akışı kullanımında Spotify son 12 ayın en iyisi oldu. Türlere göre uyarlanmış günlük miksler ve haftalık özelleştirilmiş çalma listelerinden nostaljiyi ateşleyen Zaman Kapsüllerine kadar her unsur kullanıcının bireysel iştahıyla uyumlu. Ankete katılanların %63’ünün ayda en az bir kez kendilerini kaptırdıklarını bildirmeleri şaşırtıcı değil.
Sosyal medya, çok hareketli
Öğrenciler yeni içerik keşfederken sosyal medya (izleme için %68; dinleme için %62) ve kulaktan kulağa (izleme için %66; dinleme için %55) tavsiyelere diğer tüm kaynaklardan daha fazla güveniyor. Video içeriği için sadece %21’i geleneksel inceleme sitelerini kullanırken, bu oran müzik keşifleri için şaşırtıcı bir şekilde %10’a düşüyor.
Bekker, “Eğlence pazarlamasında bir devrim yaşıyoruz” dedi. “Sosyal kanıtların, akran tavsiyelerinin ve hedefli reklamların gücü ve önemi yadsınamaz. Greta Gerwig’in Barbie’si için yapılan akıllı pazarlama kampanyasının son başarısı, geleneksel pazarlamanın rolü hakkında çok şey anlatıyor. Tıpkı ‘uyanma karşıtı’ eleştirilere karşı gösterilen tepki gibi. Bu aynı zamanda Z kuşağı öğrencilerini yeni içeriklere çekmenin, yayın platformlarının sosyal medyada doğru vızıltıyı yaratmasına bağlı olduğunu gösteriyor.”
Şifre paylaşımı ile ilgili sorun
Şifre paylaşımı yoluyla video, müzik, film akışına erişmek öğrenciler arasında öne çıkan maliyet tasarrufu sağlayan önemli konulardan biri haline gelmiş durumda öyle ki; Öğrencilerin %27’si Amazon Prime’a, %25’i Disney+’a ve %24’ü HBO Max’e erişmek için ebeveynlerinin hesabını kullandığını bildiriyor. Bu durum Paramount+ (%19), Hulu (%19) ve Apple TV (%17) için de geçerli. Netflix, Apple TV’nin iki katı oranla diğerlerinin önünde yer alıyor.
Katılımcıların üçte birinden fazlası (%34) Netflix’i bir ebeveynin hesabı üzerinden izlediğini bildirdi ki bu uygulamanın Netflix’e yıllık 6 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor. UNiDAYS anketinden bu yana, yakın zamanda yapılan bir güncelleme, ilk üç ayda bu sonuçlara 5,9 milyon kullanıcının daha eklenmesiyle sonuçlandı – analistler tarafından beklenen rakamın üç katı. Z kuşağının platformun arkasında toplanıp toplanmayacağını ya da bağlılıklarını daha şefkatli bir sağlayıcıya kaydırıp kaydırmayacağını sadece zaman gösterecek.
Değişmeyen tek bir şey var: Z kuşağı yayın tercihlerinde kararlı. Hesap paylaşımında yapılan değişiklikler bazılarını rahatsız etse bile, kaliteli içerik, kişiselleştirilmiş deneyimler, sosyal öneriler ve paranın karşılığını verme kombinasyonu, hangi yayın hizmetlerinin aboneliklerde artış göreceğini belirleyecek.
Kaynak: MarketingTech