Sosyal Medya Reklamlarına Yapılan Yıllık Harcama Altı Yılda Dört Katına Çıktı

OnlyAccounts.io tarafından sunulan verilere göre, markalar 2017’den bu yana sosyal medya reklamlarına 930 milyar dolar harcadı.

Dijital reklamcılık alanındaki en büyük ikinci pazar olan sosyal medya reklam endüstrisi yıllar içinde muazzam bir büyüme gösterdi.

Dünya genelinde 4,9 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğu ve pazarlamacıların %90’ından fazlasının markalarını tanıtmak ve müşterilere ulaşmak için sosyal medyayı kullandığı düşünüldüğünde, bu tür reklamcılığın dijital reklamcılık sektöründeki en büyük gelir kaynaklarından biri haline gelmesi şaşırtıcı değil. Yalnızca geçen yıl, markalar ve şirketler sosyal medya reklamları için 207 milyar dolar harcadı. Ancak son altı yılın kümülatif rakamları daha da etkileyici.

OnlyAccounts.io tarafından sunulan verilere göre, markalar 2017’den bu yana sosyal medya reklamlarına 930 milyar dolar harcadı.

Sosyal Medya Reklamlarına Yapılan Yıllık Harcama Altı Yılda Dört Katına Çıktı

Z kuşağının %75’i ve Y kuşağının neredeyse yarısı sosyal medya reklamlarından etkilenerek satın alma kararları verirken, markalar ve şirketler bu tür reklamlara para akıtmaya devam ediyor.

Statista tarafından yapılan bir araştırmaya göre, markalar 2017 yılında sosyal medya reklamları için 51,3 milyar dolar harcadı. Önümüzdeki iki yıl boyunca, toplam reklam harcamaları yılda 20 milyar dolardan fazla artarak 2019’da 97,5 milyar dolar değerinde sosyal medya reklamına yol açtı. Ancak 2020 ve 2021’de, covid-19 karantinaları sırasında sosyal medya platformlarının kullanımındaki artışın etkisiyle rakamlar patladı.

Yalnızca 2020 yılında, sosyal medya reklam harcamaları bir önceki yıla göre neredeyse 35 milyar dolar veya %36,2 artarak 132,8 milyar dolara ulaştı. Ancak 2021’de daha da büyük bir büyüme görüldü ve toplam reklam harcamaları bir yılda %36,3 veya yaklaşık 50 milyar dolar artarak 180,9 milyar dolara ulaştı. 2022 ve 2023 yıllarında %4,7 ve %9,3 gibi çok daha düşük büyüme oranları görülse de, sosyal medya alanındaki toplam reklam harcamaları yine de 26 milyar dolar artarak 2023’te 207,1 milyar dolara ulaştı.

Statista, markaların 2024 yılında sosyal medya reklamcılığına yaklaşık 220 milyar dolar ya da 2017 yılına kıyasla yaklaşık %330 daha fazla harcama yapmasını bekliyor. İstatistikler, altı yıl önce %70 olan toplam reklam harcamalarının %83’ünün bu yıl mobil üzerinden yapılacağını gösteriyor. Öte yandan, masaüstü sosyal medya reklamlarının gelir payı bu dönemde %30’dan %17’ye düştü. Tüm pazarın önümüzdeki dört yıl içinde %3,8’lik bir YBBO ile büyümesi ve 2028 yılına kadar 255,8 milyar dolarlık bir pazar hacmine ulaşması bekleniyor.

ABD Markaları 2017’den Bu Yana Sosyal Medya Reklamlarına 340 Milyar Dolar Harcadı; Çin ve Birleşik Krallık Şirketlerinin Toplamından Daha Fazla

Küresel karşılaştırma yapıldığında, Amerika Birleşik Devletleri en büyük sosyal medya reklam pazarıdır ve diğer en iyi pazarlardan çok daha fazla gelir elde etmektedir. Statista verilerine göre ABD’li markalar 2017’den bu yana sosyal medya reklamları için 340 milyar dolar ya da Çin ve Birleşik Krallık markalarının toplamından daha fazla harcama yaptı. Bu rakamın 2024 yılında 76 milyar dolar artarak yedi yıllık toplam harcamayı 400 milyar doların üzerine çıkaracağı tahmin ediliyor.

Çinli markalar son altı yılda sosyal medya reklamları için 287 milyar dolar ya da ABD’li meslektaşlarından %15 daha az harcama yaptı. Ancak Statista, Çin’in önümüzdeki iki yıl içinde ABD pazarını geçerek dünyanın en büyük sosyal medya reklam harcamacısı olmasını bekliyor.

Dünyanın en büyük üçüncü sosyal medya reklam pazarı olan İngiltere, toplam reklam harcamalarında 46,6 milyar dolara ulaştı. Onu sırasıyla 44 milyar dolar ve 19,8 milyar dolarla Japonya ve Almanya takip ediyor.

Kaynak: [Duncan MacRae] https://www.marketingtechnews.net/news/2024/jan/23/brands-spent-930bn-on-social-media-advertising-since-2017/